پودر کربنات کلسیم پوشش دار ( کوتد )

پودر کربنات کلسیم پوشش دار ( کوتد )

تعریف: كربنات‌ كلسيم ساده ایست كه با لايه‌ ای نازك از اسيد استئاريك پوشش داده شده است.اسید استئاریک یکی از انواع اسیدهای چرب است میزان استفاده از اين اسيد در حدود نیم تا سه درصد وزني مي‌ باشد.
خواص کربنات کلسیم پوشش دار
خواص:دارای خاصيت روان كاري بوده و به صورت پوسته ای ضد آب عمل مي‌ كند. نوع اسيد با توجه به كاربردی که در صنعت لاستيك و پلاستيك دارد از انواع متفاوتی برخوردار است.

فواید پودر کربنات کلسیم پوشش دار ( کوتد )

 

فواید:سازگاری با طیف وسیعی از رزین های پلیمری
آبگریز بودن ( هیدروفوب )
اندازه‌و وزن ذرات کنترل شده و یکنواخت این ماده باعث افزایش استقامت واستحکام و مقاومت وبراق شدن محصول نهایی می گردد.

نسبت به دیگر پر کننده, بسیار مقرون به صرفه است
CaCO3 دارای مصارف فراوانی در صنایع مختلف است که بیشترین کاربرد آن به عنوان ماده پر کننده یا فیلر می باشد. در زمان های دور از این ماده در ساخت و ساز و ایجاد سر پناه استفاده می شده است. اما امروز با تولید ماشین آلات پیشرفته امکان تولید کربنات کلسیم رسوبی بوجود آمده است.

کربنات کلسیم پوشش دار رسوبی

PCC تعریف: نوع خالص سازی شده کلسیم معدنی است. خلوص کربنات کلسیم به 99٪ درصد می رسد .مورد استفاده در صنایع حساس مانند صنایع غذایی, داروسازی, بهداشتی و آرایشی آماده مصرف می شود. در صنایع تولید دارو از آن برای دارو های کلسیم دار استفاده می شود. در سایر دارو ها نیز به عنوان مکمل یا پر کن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در صنایع تولید سیمان و بتون نیز کاربرد داشته و از آن به نام آهک خوراکی نیز نام برده می شود زیرا خلوص آن به قدری بالا می باشد که در مصارف خوراکی و غذایی نیز می توان از آن سود برد.