پودر میکرونیزه کربنات کلسیم یک ماده معدنی طبیعی است که از طریق انجام فرایندهای مختلف به ذرات بسیار ریز و میکرونی تبدیل می‌شود. برای تولید این ماده، سنگ آهک یا مرمر را پس از استخراج از معادن، از طریق خرادیش و آسیاب کردن به ذرات ریز (معمولا کمتر از 10 میکرون) تبدیل می‌کنند. کربنات کلسیم میکرونیزه در واقع همان کربنات کلسیم (CaCO3) است؛ با این تفاوت که اندازه ذرات ریزتری دارد. اندازه کوچک ذرات آن باعث بهبود استحکام و کارایی محصولات می‌شود. پودر کربنات کلسیم میکرونیزه کاربردهای بسیار گسترده‌ای در صنایع دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع تولید رنگ، خوراک دام و تولید دارو اشاره کرد. اگر قصد خرید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم را دارید تا انتها همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورید.

فهرست مطالب

پودرسازان خلیج فارس فروش پودر کربنات کلسیم میکرونیزه را با درصد خلوص 99 درصد و بالاتر انجام می‌دهد. شما مشتریان عزیز می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت پودر میکرونیزه کربنات کلسیم با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

 

جهت تماس مستقیم با مشاوره خرید با شماره زیر تماس بگیرید:

برای ارتباط در واتساپ روی آیکن زیر بزنید:

 

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم؛ بررسی مشخصات فیزیکی و شیمیایی

کربنات کلسیم میکرونیزه یک ماده طبیعی و غیرسمی است و تاثیرات مخرب کمتری بر روی محیط زیست دارد؛ به همین دلیل از جایگاه ویژه‌ای در میان صنایع برخوردار است و تقاضا برای آن روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند. از این ماده معدنی در صنایع به‌عنوان جایگزینی برای مواد شیمیایی مضر استفاده می‌کنند تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و سایر آلاینده‌ها به حداقل برسد.

پودر کربنات کلسیم میکرونیزه ماده‌ای نسبتا پایدار است و در برابر ضربه و فشار مقاومت خوبی دارد. این ماده در دماهای بالا تجزیه شده و به کلسیم اکسید (CaO) تبدیل می‌شود. درصد خلوص این پودر برای مصارف صنعتی بین 95 الی 98 درصد است؛ اما اگر برای مصارف خوراکی به کار برده شود، باید خلوص بالای 99 درصد داشته باشد.

پودر میکرونیزه در برابر اسیدها واکنش نشان می‌دهد و در آن‌ها حل می‌شود؛ اما در برابر بازها نامحلول است. این ماده به دلیل داشتن ساختار کریستالی، مقاومت سایشی خوبی دارد.

 

پودر کربنات کلسیم میکرونیزه
پودر کربنات کلسیم میکرونیزه

 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی پودر میکرونیزه کربنات کلسیم عبارتند از:

  • فرمول شیمیایی: CaCO₃
  • جرم مولکولی: 100.09 گرم بر مول
  • ظاهر: سفید رنگ، بی‌بو و بی‌طعم
  • شکل ظاهری ذرات: ذرات ریز و پودری با دانه‌های بسیار کوچک
  • اندازه دانه‌بندی: بسیار ریز، معمولاً در محدوده زیر 10 میکرون
  • دانسیته: حدود 2.71 گرم بر سانتی‌متر مکعب (بسته به نوع و روش تولید)
  • نقطه ذوب: 825 درجه سانتی‌گراد
  • انحلال‌پذیری در آب: بسیار کم (حدود 0.013 گرم در لیتر)
  • PH: 9 الی 10
  • هدایت الکتریکی: کم

مزایای استفاده از کربنات کلسیم میکرونیزه

این ماده معدنی مزایای بسیار زیادی دارد و همین مساله سبب شده تا بسیاری از صنایع استفاده از آن را در اولویت قرار دهند. در ادامه مزایای پودر کربنات کلسیم میکرونیزه را به طور کامل توضیح خواهیم داد تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

1. افزایش مقاومت و استحکام

یکی از اصلی‌ترین مزایای پودر کربنات کلسیم میکرونیزه افزایش مقاومت و استحکام محصولات است. ذرات ریز این ماده به صورت یکنواخت در سراسر ماده توزیع می‌شوند و تنش‌ها و فشارهای وارده را پخش می‌کنند؛ در نتیجه محصول نهایی مقاومت بیشتری در برابر شکست و تغییر شکل پیدا می‌کند.

در محصولاتی که نیاز به مقاومت کششی و فشار دارند، مثل مصالح ساختمانی یا قطعات پلاستیکی، این ماده می‌تواند استحکام آن‌ها را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. از دیگر خواص این ماده می‌توان به خاصیت چقرمگی و سختی اشاره کرد. وجود خاصیت چقرمگی باعث جذب انرژی و افزایش مقاومت محصول در برابر شکست می‌شود.

در کنار مزایای بالا، استفاده از پودر میکرونیزه کلسیم کربنات وزن نهایی محصول را کاهش داده و مقاومت آن را در برابر سایش افزایش می‌دهد.

2.کاهش هزینه‌های تولید

پودر کلسیم کربنات میکرونیزه قیمت کمتری از سایر محصولات دارد و به‌عنوان پرکننده اقتصادی در صنایع به کار برده می‌شود. استفاده از این ماده معدنی به جای سایر افزودنی‌ها در تولید لاستیک، رنگ و مصالح ساختمانی، نه تنها کیفیت نهایی محصول را کاهش نمی‌دهد، بلکه مقدار قابل توجهی از هزینه‌ها را کم می‌کند.

این پودر باعث افزایش حجم مواد تولیدی شده و به صاحبان صنایع این امکان را می‌دهد تا با همان مقدار ماده اولیه، محصولات بیشتری را تولید کنند. در کنار این موارد، زمانی که استفاده از مواد اولیه گران‌قیمت کاهش پیدا می‌کند، مصرف انرژی‌های مربوط به تولید آن‌ها نیز کمتر می‌شود.

در بسیاری از صنایع، استفاده از پودر کربنات کلسیم میکرونیزه باعث بهبود خواص مکانیکی محصولات شده و در نتیجه طول عمر آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ بنابراین در طولانی مدت هزینه‌های تعمیر و نگهداری کاهش پیدا می‌کند.

بهتر است بدانید این ماده معدنی به طور فراوان در طبیعت وجود دارد و استخراج و تولید آن با هزینه کمتری انجام می‌شود؛ به همین علت در مقایسه با سایر مواد اولیه، ارزان‌تر و مقرون به صرفه است.

3. بهبود کیفیت ظاهری محصولات

ذرات ریز و یکنواخت پودر میکرونیزه کربنات کلسیم نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت ظاهری محصولات دارد. برخی از مزایای این محصول در رابطه با بهبود خواص ظاهری عبارتند از:

  • افزایش درخشندگی و سفیدی: این پودر به دلیل داشتن خاصیت نوری، باعث افزایش سفیدی محصولات می‌شود. همین ویژگی باعث شده تا در صنایع تولید رنگ و کاغذ به طور گسترده از آن استفاده کنند.
  • یکنواخت کردن سطح: ذرات ریز و همگن این پودر در تولید رنگ و کاغذ کمک می‌کند تا سطح نهایی، صاف، هموار و بدون نقص باشد.
  • افزایش قابلیت چاپ: استفاده از پودر میکرونیزه در صنایع تولید کاغذ باعث افزایش جذب جوهر و بهبود کیفیت چاپ می‌شود.

4. پودر میکرونیزه کربنات کلسیم و بهبود پایداری حرارتی

استفاده از این ماده معدنی باعث افزایش مقاومت محصولات در برابر دماهای بالا و تغییرات حرارتی می‌شود. پودر میکرونیزه می‌تواند دمای نرم شدن و دمای ذوب را بهبود داده و به محصولاتی همچون پلاستیک کمک کند تا در برابر تغییر شکل و ذوب شدن در دماهای بالا مقاومت کنند.

در فرایندهای قالب‌گیری و اکستروژن پلاستیک‌ها، افزودن این ماده کمک می‌کند تا حجم ماده در هنگام سرد شدن کنترل شده و امکان تولید محصولاتی با دقت ابعادی بالا به وجود آید. همچنین پودر کربنات کلسیم کمک می‌کند تا مواد افزودنی، رنگ‌ها و سایر ترکیبات شیمیایی، در دماهای بالا پایدار باشند.

در حالت کلی می‌توان گفت به‌کارگیری این ماده، استفاده از سایر افزودنی‌های حرارتی را کاهش داده و هزینه‌های تولید را کمتر می‌کند.

5. بهبود خواص رئولوژیکی

یکی دیگر از مزایای کربنات کلسیم میکرونیزه بهبود خواص رئولوژیکی است که در صنایع تولید مواد شیمیایی، رنگ و پلاستیک اهمیت ویژه‌ای دارد. ذرات ریز و همگن این ماده باعث بهبود یکنواختی جریان مواد شده و از ایجاد نواقص و ناپیوستگی‌ها جلوگیری می‌کند.

همچنین در تولید رنگ‌ها و پوشش‌ها، این پودر می‌تواند به بهبود ویژگی‌های پمپاژ و اسپری کمک کرده و جلوی مشکلاتی مثل گرفتگی نازل‌ها یا عدم پخش یکنواخت را از بین ببرد. یکی دیگر از مزایای بهبود خواص رئولوژیکی، افزایش کارایی فرایند تولید است. با استفاده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، مواد به راحتی و با سرعت بیشتری در فرایند تولید مثل مخلوط و اکستروژن جریان پیدا می‌کنند و زمان تولید کاهش می‌یابد.

6. پودر میکرونیزه کربنات کلسیم بی‌خطر است

مزیت دیگری که باعث افزایش استفاده از این پودر در صنایع می‌شود، بی‌خطر بودن آن است که در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه خواهیم کرد.

  • از آنجایی که این ماده به صورت طبیعی تولید می‌شود، هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌زند و غیرسمی است.
  • این پودر آسیبی به پوست بدن وارد نمی‌کند؛ به همین دلیل در صنایع تولید دارو و آرایشی از آن استفاده می‌کنند.
  • کربنات کلسیم به طور طبیعی قابل تجزیه و بازیافت است.
  • استفاده از این پودر باعث تولید آلاینده‌های زیست محیط نمی‌شود.
  • این پودر کمترین میزان اثر منفی را بر روی محصولات می‌گذارد و باعث افت کیفیت یا تغییرات مطلوب در آن‌ها نمی‌شود.
  • با بسیاری از مواد شیمیایی واکنش نمی‌دهد و باعث ثبات فرایند تولید می‌شود.

 

کربنات کلسیم میکرونیزه
کربنات کلسیم میکرونیزه

 

انواع پودر کربنات کلسیم میکرونیزه

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم با توجه به کاربرد به دو دسته اصلی صنعتی و خوراکی تقسیم می‌شود که هر کدام برای مصرف خاصی استفاده می‌شوند.

  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم صنعتی: از این پودر در صنایع مختلفی همچون تولید پلاستیک، رنگ، مصالح ساختمانی و کاغذ استفاده می‌کنند. پودرهای صنعتی درصد خلوص پایینی دارند و ممکن است کمی ناخالصی‌های معدنی در آن‌ها وجود داشته باشد. معمولا ناخالصی‌ها تاثیر منفی بر روی محصول نمی‌گذارند. قیمت این پودرها نیز به دلیل داشتن فرایند ساده تولید، کمتر است.
  • پودر میکرونیزه کربنات کلسیم خوراکی: پودرهای خوراکی به دلیل استفاده در صنایع غذایی و دارویی، درصد خلوص بالایی دارند تا آسیبی به بدن انسان‌ها وارد نشود. همچنین اندازه ذرات نیز در پودر کلسیم کربنات میکرونیزه خوراکی ریزتر و یکنواخت است تا در غذا و دارو حل شود. در این پودرها از هیچ‌گونه آلاینده یا ماده افزودنی غیرمجاز استفاده نمی‌شود.

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم؛ بررسی کاربردها

کلسیم کربنات میکرونیزه در صنایع مختلفی همچون تولید کاغذ، ساخت دارو و صنایع پلاستیک به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده با داشتن ذرات ریز، سفیدی و درخشندگی زیاد و درصد خلوص بالا، به‌عنوان ماده اولیه در صنایع زیر به کار برده می‌شود.

1. کاربرد پودر کلسیم کربنات میکرونیزه در صنایع پلاستیک

از این ماده معدنی در صنایع پلاستیک به‌عنوان پرکننده و تقویت‌کننده استفاده می‌کنند. کربنات کلسیم با بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی محصولات پلاستیکی، نقش بسیار مهمی در فرایند تولید دارد. از جمله مزایای استفاده از این ماده در تولید پلاستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش مقاومت پلاستیک در برابر فشار، ضربه و خمش
  • بهبود سختی و دوام محصولات پلاستیکی همچون لوله، پنل‌ها و قطعات ساختمانی
  • کاهش هزینه تولید
  • کاهش انقباض حرارتی و تغییر شکل مواد پس از سرد شدن
  • افزایش مقاومت در برابر اشعه UV
  • کاهش هدایت الکتریکی پلاستیک
  • کم کردن وزن محصولات پلاستیکی

از پودر کلسیم کربنات میکرونیزه در تولید بطری‌ها و ظروف پلاستیکی، قسمت‌های داخلی خودرو مثل داشبورد، لوله‌های PVC و قطعات الکتریکی استفاده می‌کنند.

2. تولید رنگ و پوشش‌ها

این پودر نقش بسیار مهمی در بهبود خواص رنگ و کاهش هزینه‌ها دارد؛ به همین دلیل از کربنات کلسیم میکرونیزه به‌عنوان ماده اصلی در تولید رنگ‌ها و پوشش‌ها استفاده می‌کنند. برخی از مهمترین کاربردهای این ماده معدنی در صنعت رنگ‌سازی عبارت است از:

  • استفاده به‌عنوان پرکننده (جایگزین موادی مثل دی‌اکسید تیتانیوم می‌شود.)
  • بهبود خاصیت پوشش‌دهی و درخشندگی رنگ؛ به‌ویژه در رنگ‌های سفید و روشن
  • افزایش سختی و مقاومت و رنگ در برابر ضربه، سایش و شرایط جوی
  • کاهش میزان جذب روغن و مواد شیمیایی
  • افزایش ضخامت رنگ بدون افت کیفیت
  • کاهش زمان خشک شدن رنگ

از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم می‌توان هم در رنگ‌های آب‌پایه و هم در رنگ‌های روغنی استفاده کرد.

3. کاربرد کلسیم کربنات میکرونیزه در صنعت کاغذسازی

یکی دیگر از صنایعی که از این ماده معدنی در تولید محصولات استفاده می‌کند، صنعت کاغذسازی است. کربنات کلسیم  میکرونیزه با داشتن ذرات ریز و خلوص بالا، باعث بهبود کیفیت کاغذ می‌شود. در ادامه بیشتر با مزایای این ماده در کاغذسازی آشنا خواهیم شد.

  • افزایش سفیدی کاغذ: ذرات این ماده با بازتاب دادن نور، موجب افزایش روشنایی و سفیدی کاغذ می‌شوند.
  • کاهش هزینه‌ها: کربنات کلسیم نسبت به سایر پرکننده‌ها مثل دی‌اکسید تیتانیوم، قیمت کمتری دارد.
  • بهبود خواص چاپ: کربنات کلسیم میکرونیزه با افزایش کیفیت سطح کاغذ، باعث جذب بهتر جوهر می‌شود؛ در نتیجه کیفیت چاپ بهبود پیدا می‌کند.
  • کاهش جذب آب: این ماده معدنی میزان جذب آب در کاغذ را کاهش داده و باعث افزایش مقاومت آن می‌شود. این مساله در تولید بسته‌بندی‌های کاغذی که در معرض رطوبت قرار دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • افزایش سرعت تولید: پودر میکرونیزه کربنات کلسیم با بهبود خواص رئولوژیکی موجب افزایش سرعت تولید کاغذ می‌شود.
  • افزایش ضخامت کاغذ بدون افزایش وزن: ویژگی دیگری که این پودر دارد، کمک به تولید کاغذهای ضخیم و مقاوم، بدون افزایش وزن است.
  • کاهش شفافیت کاغذ و امکان چاپ دوطرفه: کاغذهایی که در تولید آن‌ها از کربنات کلسیم میکرونیزه استفاده شده است، شفافیت کمتری دارند؛ در نتیجه می‌توان بر روی هر دو طرف آن‌ها چاپ کرد.
  • افزایش مقاومت در برابر پارگی: استفاده از این پودر در تولید کاغذ، مقاومت آن‌ را در برابر پارگی و سایش افزایش می‌دهد.

تولید کاغذهای چاپ و نوشتار، کاغذهای روکش‌دار و کاغذهای بسته‌بندی از جمله کاربردهای این ماده معدنی در تولید کاغذ است.

5. کاربرد پودر کربنات کلسیم میکرونیزه در صنایع دارویی

این پودر به دلیل داشتن خواص شیمیایی منحصر به فرد، به‌عنوان عامل رقیق‌کننده و پرکننده در صنعت داروسازی به کار برده می‌شود. کربنات کلسیم به افزایش حجم قرص‌ها و کپسول‌ها کمک کرده و جریان‌پذیری آن‌ها را بهبود می‌بخشد. همچنین در تولید برخی داروها به‌عنوان رقیق‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مقدار فعال دارویی را کاهش دهد.

یکی دیگر از کاربردهای کلسیم کربنات میکرونیزه جلوگیری از کلوخه شدن پودرهای دارویی و افزایش ماندگاری آن‌ها است. در کنار موارد بالا، این پودر به دلیل داشتن خاصیت قلیایی، اسید معده را کاهش می‌دهد. بهتر است بدانید کربنات کلسیم یک منبع غنی کلسیم است و به همین دلیل در ساخت مکمل‌های دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از مزایای این پودر در صنعت داروسازی عبارتند از:

  • پودر میکرونیزه کلسیم کربنات برای بدن انسان بی‌خطر است و واکنش‌های آلرژیک ایجاد نمی‌کند.
  • نسبت به سایر پرکننده‌ها قیمت مناسبی دارد.
  • با سایر مواد دارویی سازگاری دارد.
  • اندازه ذرات آن ریز است و دانسیته کمی دارد.

6. کاربرد کلسیم کربنات میکرونیزه در تولید محصولات آرایشی

در صنایع تولید لوازم آرایشی نیز از این ماده معدنی برای تولید پودر صورت، کرم پودر، سایه چشم، محصولات مراقبت از پوست و خمیردندان استفاده می‌کنند. این ماده مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جذب روغن: این ماده با جذب چربی اضافی پوست باعث مات شدن پوست شده و از براق شدن آرایش جلوگیری می‌کند.
  • افزایش ماندگاری آرایش: کلسیم کربنات میکرونیزه با ایجاد یک لایه محافظ، ماندگاری آرایش را افزایش می‌دهد.
  • سفیدکننده: این پودر به‌عنوان یک سفیدکننده طبیعی در محصولات آرایشی استفاده می‌شود.

7. کاربرد کلسیم کربنات میکرونیزه در صنایع ساخت و ساز

یکی دیگر از کاربردهای این ماده معدنی، استفاده در صنایع ساخت و ساز است. در این صنعت از پودر کربنات کلسیم به‌عنوان پرکننده، تقویت‌کننده و بهبود دهنده خواص استفاده می‌کنند. برخی از مهمترین کاربردهای این پودر در صنعت ساختمانی عبارتند از:

  • تولید سیمان: از کربنات کلسیم میکرونیزه به‌عنوان پرکننده ارزان قیمت در تولید سیمان استفاده می‌کنند. این پودر باعث افزایش مقاومت و دوام بتن در برابر فشار می‌شود و زمان گیرش سیمان را کنترل می‌کند.
  • تولید کاشی و سرامیک: از این ماده معدنی به‌عنوان عامل سفیدکننده و بهبود خواص فیزیکی از جمله جذب آب و مقاومت سایشی کاشی و سرامیک استفاده می‌کنند.
  • تولید گچ: پودر میکرونیزه کربنات کلسیم باعث افزایش حجم گچ شده و پوشش‌دهی آن را بهبود می‌بخشد.
  • تولید آسفالت: این پودر مقاومت آسفالت در برابر سایش و ترک‌خوردگی آن را افزایش می‌دهد.

8. سایر کاربردهای پودر کلسیم کربنات میکرونیزه

علاوه بر کاربردهای بالا، از این پودر در صنایع دیگری هم استفاده می‌کنند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • خوراک دام و طیور: کلسیم کربنات منبع غنی کلسیم است و به تقویت استخوان‌های دام و طیور کمک می‌کند. همچنین در تنظیم PH نیز نقش مهمی دارد.
  • صنعت پلیمر: این ماده معدنی باعث افزایش سختی، استحکام و مقاومت حرارتی محصولات پلیمری می‌شود.
  • شیشه‌سازی: افزایش شفافیت شیشه و کاهش نقطه ذوب از کاربردهای کلسیم کربنات میکرونیزه است.

 

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم
پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

 

راهنمای خرید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

این ماده معدنی در دانه‌بندی‌های مختلف و با درصد خلوص متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شود؛ از این رو در هنگام خرید باید نکاتی را در نظر بگیرید تا محصول متناسب با نیازهای پروژه را خریداری کنید. مراحل خرید پودر کلسیم کربنات میکرونیزه به شکل زیر است.

1. تعیین نیازمندی‌ها

هر پروژه نیازمندهای خاص خود را دارد و صرفا خرید پودر با درصد خلوص بالا یا دانه‌بندی بسیار ریز باعث بهبود کیفیت محصولات نمی‌شود. اگر در رابطه با نیازمندهای پروژه اطلاعات خاصی ندارید، از یک فرد متخصص مشاوره بگیرید. در این مشاوره باید اندازه ذرات، میزان خلوص، سفیدی، میزان جذب روغن و دانسیته را مشخص نمایید.

2. مقایسه تولیدکنندگان

بعد از تعیین نیازمندی‌ها باید در مورد تولیدکنندگان مختلف تحقیق کنید. در این تحقیق می‌توانید قیمت‌ها، کیفیت و خدمات پس از فروش را مقایسه کرده و بهترین مورد را انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید از کیفیت پودر کربنات کلسیم میکرونیزه اطمینان حاصل کنید، از فروشنده بخواهید نمونه پودر را در اختیار شما قرار دهد.

3. درخواست مشخصات فنی از فروشنده

در قدم بعدی باید از فروشنده بخواهید مشخصات فنی محصول، نتایج آنالیزها و آزمایش‌ها را در اختیار شما قرار دهد. با بررسی دقیق این نتایج می‌توانید کیفیت محصول را بررسی کرده و تصمیم‌ نهایی خود را بگیرید. در صورت امکان توصیه می‌کنیم نمونه محصول را خودان آزمایش کنید تا از کیفیت محصول نهایی اطمینان حاصل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشخصات پودر میکرونیزه کربنات کلسیم، نحوه خرید، بررسی آنالیزها و سایر موارد، با کارشناسان شرکت پودرسازان خلیج فارس تماس بگیرید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت پودر میکرونیزه کربنات کلسیم

قیمت کلسیم کربنات میکرونیزه تحت تاثیر پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • برند تولیدکننده: محصولات برندهای معتبر به دلیل داشتن کیفیت بالا و خدمات پس از فروش بهتر، با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند. برای اینکه بدانید کدام برند اعتبار بیشتری دارد، گواهینامه‌های کیفیت آن را بررسی کنید.
  • اندازه ذرات: ذرات ریزتر فرایند تولید پیچیده‌تری دارند و به همین دلیل قیمت آن‌ها بیشتر از پودرهایی با دانه‌بندی درشت‌تر است.
  • درصد خلوص: هر چقدر خلوص پودر بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.
  • میزان عرضه و تقاضا: هر چقدر میزان تقاضا برای این محصول بیشتر شود، احتمال افزایش قیمت‌ها در بازار وجود دارد. در نقطه مقابل اگر میزان تقاضا کم و عرضه بیشتر شود، قیمت‌ها روند کاهشی پیدا می‌کنند.
  • هزینه‌های حمل و نقل: فاصله محل تولید و مصرف‌کننده باعث افزایش قیمت تمام‌شده محصول می‌شود.
  • نوع بسته‌بندی: طبیعتا اگر از بسته‌بندی باکیفیت‌تری برای پودر میکرونیزه کربنات کلسیم استفاده شود، با قیمت بالاتری عرضه خواهد شد.
  • هزینه‌های جانبی: هزینه‌های انرژی، نوع دستگاه و رعایت استاندارهای زیست محیطی در تعیین قیمت نهایی پودر کربنات کلسیم میکرونیزه تاثیر دارند.
  • نوسانات نرخ ارز: نوسانات نرخ ارز در جامعه و شرایط اقتصادی نیز باعث تغییر در قیمت نهایی این ماده معدنی می‌شوند.

خرید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم با بالاترین کیفیت از پودرسازان خلیج فارس

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم جزو مواد اولیه پرکاربرد در صنایع داروسازی، صنایع غذایی، تولید کاغذ، تولید پلاستیک و بسیاری از صنایع دیگر است. در این نوشته سعی کردیم مشخصات، کاربردها، ویژگی‌ها، قیمت و نحوه خرید این ماده معدنی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. از آنجایی که انتخاب و خرید پودر کربنات کلسیم میکرونیزه نیاز به تخصص بالایی دارد، توصیه می‌کنیم حتما با کارشناسان مجموعه پودرسازان خلیج فارس تماس بگیرید.

در این مجموعه همه توان خود را به کار بسته‌ایم تا پودر میکرونیزه کربنات کلسیم را با بالاترین درصد خلوص و اندازه دانه‌بندی متفاوت در اختیار مشتریان قرار دهیم. شما می‌توانید این پودر معدنی را در اندازه دانه‌بندی 1 الی 10 میکرون و حتی ریزتر سفارش دهید.

لطفا رتبه دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *