پودر کربنات کلسیم خوراکی یک ماده معدنی پرکاربرد در صنایع غذایی و داروسازی است که به‌عنوان مکمل غذایی، نگهدارنده، غنی‌کننده و حجم دهنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلسیم کربنات خوراکی به دو صورت طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود که در هر دو حالت باید میزان خلوص آن بسیار بالا باشد؛ چرا که وجود ناخالصی در این ماده برای بدن انسان‌ها و سایر موجودات زنده مضر است. کلسیم موجود در این ماده معدنی فواید زیادی برای بدن انسان دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تقویت استخوان‌ها، تنظیم فشار خون و جلوگیری از پوکی استخوان اشاره کرد. همچنین در صنایع نیز از این ماده برای افزایش حجم بیسکویت و نان، عامل ضدبیات و جایگزین جوش شیرین استفاده می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید پودر کلسیم کربنات خوراکی را دارید، برای آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای این محصول تا انتها همراه ما باشید.

شرکت پودرسازان خلیج فارس یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پودر کربنات کلسیم خوراکی با درصد خلوص 99.5 درصد و بالاتر در کشور است. این شرکت با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و تیم متخصص، محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. در صورتی که قصد خرید پودر کربنات کلسیم خوراکی از این مجموعه را دارید، با یکی از شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را در اختیارتان قرار دهند.

 

جهت تماس مستقیم با مشاوره خرید با شماره زیر تماس بگیرید:

برای ارتباط در واتساپ روی آیکن زیر بزنید:

 

پودر کربنات کلسیم خوراکی؛ بررسی مشخصات و ویژگی‌ها

کلسیم کربنات خوراکی به دلیل استفاده در صنایع غذایی و دارویی، با درصد خلوص بالایی تولید می‌شود تا برای مصرف انسان‌ها ایمن باشد؛ به همین دلیل برای استخراج آن، از مواد معدنی طبیعی که عاری از آلودگی‌های فلزی هستند استفاده می‌کنند.

برخی از مشخصات شیمیایی این ماده معدنی نیز عبارتند از:

  • Ph: حدود 8.3
  • جرم مولی: 100.09 گرم بر مول
  • چگالی: 2.71 گرم بر سانتی‌متر مکعب
  • نقطه ذوب: 1339 درجه سانتی‌گراد
  • انحلال‌پذیری: در آب نامحلول است؛ اما در اسید حل می‌شود.
  • میزان پایداری: در دمای محیط پایدار است؛ اما در دماهای بالا تجزیه می‌شود.
  • میزان جذب رطوبت: کلسیم کربنات خوراکی رطوبت هوا را جذب می‌کند.

بهتر است بدانید این ماده در حالت کلی برای بدن بی‌خطر است و به‌عنوان یک منبع کلسیم مفید در رژیم غذایی شناخته می‌شود؛ اما با این وجود مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند مشکلاتی را در بدن به وجود آورد.

 

پودر کربنات خوراکی
کاربرد پودر کربنات خوراکی

 

پودر کربنات کلسیم خوراکی؛ بررسی کاربردها

این ماده معدنی به دلیل داشتن ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاص، کاربردهای بسیار گسترده‌ای در صنایع دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. کاربرد پودر کربنات کلسیم خوراکی در صنایع غذایی

یکی از کاربردهای اصلی کربنات کلسیم در صنعت مواد غذایی است که در ادامه به توضیح برخی از آن‌ها در این صنعت خواهیم پرداخت.

  • تقویت‌کننده کلسیم: از این ماده معدنی به‌عنوان یک افزودنی در محصولات لبنی مثل ماست، شیر و پنیر استفاده می‌کنند. همچنین در نان و غلات و نوشیدنی‌ها نیز کربنات کلسیم را به کار می‌برند تا نیاز بدن به کلسیم تامین شود.
  • عامل ضد چسبندگی: در تولید برخی از محصولات غذایی مثل شکر، نمک و پودرهای خشک از کربنات کلسیم خوراکی به‌عنوان عامل ضد چسبندگی استفاده می‌کنند تا از چسبیدن و کلوخه‌شدن آن‌ها جلوگیری شود.

2. صنایع دارویی

پودر کربنات کلسیم خوراکی در بخش‌های مختلف داروسازی به کار برده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • مکمل کلسیم در قرص‌ها: این ماده معدنی به طور گسترده در تولید مکمل‌های کلسیم به کار می‌رود. معمولا مکمل‌های کلسیم برای جبران کمبود کلسیم در زنان باردار، افراد مسن و کودکان کاربرد دارد.
  • آنتی اسید: کاربرد بعدی این ماده در ساخت قرص‌ها و شربت‌های ضد اسید معده است؛ چرا که کلسیم کربنات اسید معده را خنثی کرده و به سوزش سر دل کمک می‌کند.

3. کاربرد پودر کربنات کلسیم خوراکی در خوراک دام

یکی دیگر از کاربردهای این ماده معدنی، استفاده به‌عنوان خوراک دام و طیور است. کلسیم کربنات به خاطر دارا بودن کلسیم، نقش بسیار مهمی در تامین کلسیم مورد نیاز دام‌ها ایفا می‌کند. وجود کلسیم در خوراک دام‌ها باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود و جلوی پوکی و ضعف استخوان را می‌گیرد. علاوه بر این، پودر کلسیم کربنات فواید دیگری هم برای دام دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهبود کیفیت محصولات: استفاده از کلسیم کربنات باعث بهبود کیفیت تخم مرغ و شیر می‌شود. اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده پوست تخم مرغ، کلسیم است؛ همچنین وجود کلسیم در شیر، کیفیت آن را افزایش می‌دهد.
  • پیشگیری از بیماری‌ها: وجود کربنات کلسیم در خوراک دام‌ها می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های متابولیک مثل تب شیر کمک شایانی بکند؛ زمانی که میزان کلسیم در غذای دام کم باشد معمولا این بیماری‌ها رخ می‌دهد.
  • بهبود رشد دام‌ها: این ماده معدنی کمک می‌کند تا وزن دام‌ها افزایش پیدا کند؛ به‌خصوص در مراحل رشد.

 

پودر کربنات کلسیم خوراکی
پودر کربنات کلسیم خوراکی قیمت

 

قیمت پودر کربنات کلسیم خوراکی

یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام انتخاب و خرید کلسیم کربنات خوراکی، قیمت این محصول است. قیمت این ماده معدنی با توجه به پارامترهای مختلفی مثل درصد خلوص، اندازه ذرات، کیفیت فراوری، منبع استخراج و میزان سفارش تغییر پیدا می‌کند. همچنین شرایط بازار و نرخ ارز نیز می‌تواند در قیمت نهایی پودر کربنات کلسیم تاثیر بگذارد. برای تعیین بودجه مورد نیاز برای خرید این ماده معدنی در اولین فرصت نسبت به استعلام قیمت  اقدام نمایید.

پودرسازان خلیج فارس برای کمک به مشتریان عزیز و جلب رضایت حداکثری آن‌ها، این محصول را با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت تامین و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

جهت تماس مستقیم با مشاوره خرید با شماره زیر تماس بگیرید:

برای ارتباط در واتساپ روی آیکن زیر بزنید:

 

جمع‌بندی

پودر کربنات کلسیم خوراکی یک ماده معدنی بسیار مهم و پرکاربرد است که علاوه بر مصارف صنعتی، در کاربردهای خوراکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای این ماده معدنی می‌توان به تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها، کاهش فشار خون، استفاده به‌عنوان مکمل غذایی، استفاده در خوراک دام و طیور و کلاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی اشاره کرد. پودر کلسیم کربنات مورد استفاده برای مصارف خوراکی باید درصد خلوص بالایی داشته باشد و فاقد ناخالصی‌های مضر باشد؛ چرا که وجود این موارد می‌تواند سلامت انسان‌ها یا دام را به خطر بیندازد.

شرکت پودرسازان خلیج فارس یکی از تولیدکنندگان این محصول در کشور است که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و تجهیزات پیشرفته، پودر کربنات کلسیم خوراکی را با درصد بالا و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. در این مجموعه می‌توانید کلسیم کربنات را با اندازه دانه‌بندی مختلف و با توجه به نیاز خود خریداری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *